воскресенье, 22 марта 2020 г.

ДИСТАНЦІЙНА ОСВІТА Українська література 2-А с/с Г. ПАГУТЯК, Ю. АНДРУХОВИЧ

Викладач
Дерев’янко О.О.
Предмет
Українська література
Групи
2-А с/с
Дата
17.03.2020
Тема
ГАЛИНА ПОГУТЯК «ПОТРАПИТИ В САД», ЮРІЙ АНДРУХОВИЧ «SHEVCHENKO IS OK»


СХЕМА ДИСТАНЦІЙНОГО ЗАНЯТТЯ

Анотація
Урок проведений наприкінці ІV семестру з метою ознайомлення cтудентів із
сучасним літературним процесом.
Студенти отримали додому завдання ознайомитися з матеріалами особистого
сайту письменниці, де авторка коротко розповідає про народження й вихід у
світ кожної книги, про людей, які сприяли її становленню як літератора та,
навпаки, перешкоджали цьому; прочитати оповідання Галини Пагутяк
«Потрапити в сад». За бажанням ознайомитися зі статтями та есе авторки, а
також за бажанням прочитати оповідання «Душа метелика».

Особистий сайт Галини Пагутяк

http://pahutyak.com/

1. Повторення базових понять з теорії літератури
Оповідання
Символ
Підтекст
Художня деталь
Ø (Виписати в зошит визначення цих понять)

 Словникова робота
У творі використано словосполучення «чорна хвороба» - епілепсія.

3.  Прочитати про життєвий і творчий шлях Галини Пагутяк. (с. 243-244)

4. Читати оповідання «Потрапити в сад» (с.244-247)

5. Поміркуйте  над питаннями.
°        Ким є головний герой оповідання?
°        Про що він мріє?
°        Як ставиться до своєї долі: родини, яку втратив, хвороби, жебрацтва тощо?
°        Зверни увагу на парадокс: Грицько хотів написати книгу про себе, але «про свою біду Грицько хіба міліції розповідав і карточку показував, що він інвалід». Як можна пояснити таку непослідовність?
°        Як по-твоєму, чому Грицько згадує батька, а не матір? З яким чуттям він згадує його?
°        Чому Грицько ображається, коли його звуть жебраком? Як оцінює свій
спосіб життя?
°        Зверни увагу на такий фрагмент твору: «Голови й шкірки забрав з собою.
°        Вічно здиблеш пса чи кота, а ті баби з буфету усе зіпхають своїм свиням».
°        Яка різниця, хто з’їсть рештки риби – собаки, кішки чи свині? Чому для
Грицька це має вагу?
°        Перечитай фрагмент зустрічі зі Стьопою.
°        Чому, сам не маючи досить грошей, віддає Стьопі на «похмелитися»?
°        Чому, дивлячись у слід Стьопі, він двічі повторив «Біда»?
°        Коли вдруге повторює це слово? Як це його характеризує?
°        Зверніть увагу на цікаву деталь наприкінці оповідання: розгулялася негода, стіни благенької хатки «аж двигтіли». «Ще завалить нас», — думав Грицько. Він не знав, що старі хати стоять міцно». Звісно, це не випадковий образ. Поміркуй, який підтекст авторка вкладає в це речення.
Образ саду
Твір починається й закінчується образом саду за муром, що вабить Грицька.
Зверніть увагу, що ввійти він до саду хотів би через відчинені двері – не покрадьки, не таємно, не перебратися через мур.
Поміркуйте, який підтекст авторка вкладає в ці рядки: «йдучи до вокзалу, побачить відчинені двері. Увійде в сад, ляже в сплутану духмяну траву, при тулиться щокою до землі-матінки, буде плакати і питати: «У кого я такий вдався — нещасний та волоцюга?»
Чому саме там він готовий дати волю сльозам?
Зачитайте рядки про сад наприкінці.
«Усі яблука вітер позриває. Тільки б гілля не поламав… Але за муром воно не так дме».
Виходить, мур, який робить сад недоступним для Грицька, захистить сад від
стихії.

6. Виконайте самостійну роботу на аркуші формату А4 та надішліть на адресу:
Домашнє завдання: Читати Ю.Андрухович «SHEVCHENKO IS OK»




Самостійна робота
Г. Погутяк «Потрапити в сад»

1. Закінчіть таблицю, назвавши риси характеру Грицька, про які свідчать цитати з тексту
Риси характеру Грицька
Цитата з тексту
1
«Потім сідав на лавицю і, хоч би перед ним на коліна ставали і просили грати, не грав. Бо йому вже набридло. Як Грицькові не хотілося, то не хотілося».
2
«Гриць пробував списати ту історію на папір, але це дав йому Бог таланту».
3
«А про свою біду Грицько хіба міліції розповідав і карточку показував, що він інвалід».
4
«— Ану, Грицьку, покажись. Гей, братчику, не шануєш черевиків... Як тепер не підіб'єш, вважай, треба викидати.
— Дай собі спокій!
Знаю, знаю, що на землю не дивишся, а вона ж тебе носить...»
5
«— Гроші маю на книжці. Хай на похорон.
Грицько демонстративно заграв «Ой, сусідко — сусідко», аж самому в вухах закололо, і відклав гармошку, не дивлячись на Микольця».
2. Поєднайте персонажів, що згадуються в оповіданні, і ставлення Грицька до них.
Стьопа
ЗНЕВАГА
СПІВЧУТТЯ
ЖАЛІСТЬ
БАЙДУЖІСТЬ
ВДЯЧНІСТЬ
РОЗУМІННЯ
ПОВАГА
ДРУЖНЄ СТАВЛЕННЯ
ОСУД
Микольцьо
Жінки з буфету
Люди з електрички
Господарі будинків,
призначених під знос
Собаки
3. Складіть діаманту, поклавши в основу образи «Грицько» і «Стереотип жебрака, що склався в більшості людей»
(схема діаманти)
Грицько
2 прикметники до образу Грицька
3 дієслова, що характеризують Грицька
2 словосполучення про Грицька (спробуй ім’я персонажа невикористовувати)
3 дієслова до стереотипного образу жебрака
2 прикметники до стереотипного образу жебрака
Стереотип жебрака
4. Тестова перевірка
Завдання з одним варіантом правильної відповіді
1 Який твір Галини Пагутяк відзначений Шевченківською премією?
А «Гірчичне зерно»
Б «Урізька готика»
В «Писар Східних Воріт Притулку»
Г «Слуга з Добромиля»
2 Кого Галина Пагутяк називає Перевізником, що переступає межі світів і при цьому залишається собою?
А Івана Франка
Б Григора Тютюнника
В Григорія Сковороду
Г Класиків японської літератури
3 Який з творів Галини Пагутяк написаний для дітей?
А «Потонулі в снігах»
Б «Господар»
В «Королівство»
Г «Книга снів і пробуджень»
4 Про яке ставлення Грицька, головного героя твору «Потрапити в сад», до Стьопи свідчать рядки:
«Він дивився, як Стьопа, нагинаючись під вітром, побіг до чайної. Спина його була геть у вапні.
— Біда, — сказав Грицько. — Біда».
А Співчуття й жалість, що деградує здібна, майстровита людина
Б Дивиться на нього як на такого ж, як і сам він, приреченого чоловіка
В Зневагу, що, будучи здоровим і маючи ремесло, не здатен жити
повноцінним життям
Г Дивується, як жорстоко доля крутить людьми
5 Чим можна пояснити прив’язаність персонажів до собаки Боска?
А Самотністю й відповідальністю за того, «кого приручили»
Б Звичкою, яка обтяжує, але не дозволяє позбутися тварини
В Це відбувається швидше інстинктивно, аніж усвідомлено
Г Любов’ю до всього живого
Завдання з кількома варіантами правильних відповідей
6 У яких галузях реалізувала себе Галина Пагутяк?
А Поезія
Б Проза
В Драматургія
Г Есеїстика
Ґ Публіцистика
Д Літературна критика
Е Переклад
Завдання на встановлення відповідності
7 Установіть відповідність між персонажами з оповідання «Потрапити в сад» в тим, як на них реагує Грицько
1. Микольцьо                         А. Не любив
2. Жінки з буфету                  Б. «Дай собі спокій!»
3. Стьопа                                В. «Що з чоловіком вдієш?
4. Батько                                Г. «…казав: «Цілую руку»
                                               Ґ. «…коли грав, то перед очима ставав…»
Завдання з конструйованою відповіддю
9 (2 бали) Розкрийте у 2 – 3-х реченнях символіку образу саду.
10 (2 бали) Прочитайте, як Галина Пагутяк розповідає про народження задуму творів, у яких виникає образ саду й Притулку. («Потрапити в сад»,т«Писар Східних Воріт Притулку», роману для дітей «Королівство»).
·         «Я мала видіння про сад посеред гамірного міста, як острів, що його омиваєт суєтне життя…».
·         «Я хотіла, щоб існувало абсолютно безпечне місце, де могли б сховатись ітжити гідно люди, яким справді нікуди подітись. Діти, вбивці, каліки, сироти, неприкаяні – усі, з ким доля обійшлася дуже жорстоко».
·         «Дітям теж потрібен Притулок… у Королівстві, де люблять книги і котів, і куди зло може потрапити лише для того, щоб відтінити добро».
Чи потребує, на твою думку, сучасник у наскрізь урбанізованому й глобалізованому суспільстві таких творів, де персонажі прагнуть острова «серед суєтного життя», Притулку, Королівства і т. ін.?


Комментариев нет:

Отправить комментарий

Шановні студенти ІІ курсу, на період карантину в 2021-2022 навчальному році працюємо дистанційно в Гугл Класрум

  Приєднатися до класу можна за посиланням: Група 2-А л/с https://classroom.google.com/c/MTgxNTMyNjczNDI3?cjc=b3k55yy Код курсу: b3k55yy Гру...